Schimbări semnificative în vânzările de mașini electrice din Europa
Vânzările de mașini electrice din Europa au înregistrat o transformare radicală, devansând perioada în care Tesla domina piața. Conform analizei Profit.ro, segmentul autoturismelor complet electrice a crescut cu 28% în luna mai, atingând un total de 194.300 de unități vândute, datorită lansărilor continue de modele de către producătorii europeni și intrării pe piață a mărcilor din China.
Volkswagen a fost lider pe segmentul electric, continuând să se impună cu modelele ID.3, ID.4 și ID.7, având vânzări de 23.300 de vehicule și o creștere de 50%. Skoda a urmat cu aproape 15.000 de mașini electrice vândute, înregistrând o triplare a vânzărilor datorită modelului Elroq. BMW s-a clasat pe locul al treilea, cu 15.000 de unități vândute și o creștere de 2%, demonstrând o strategie bine definită pentru segmentul electric.
Pe de altă parte, Tesla a căzut pe locul cinci, cu un volum de 13.600 de autoturisme vândute și o scădere de 29% în vânzări, comparativ cu anii anteriori. Această schimbare subliniază competitivitatea crescândă a altor mărci europene, care își consolidează poziția pe piața mașinilor electrice.
În ceea ce privește restul pieței, mărcile Renault, Kia, Volvo, Hyundai, Mercedes și Ford au vândut fiecare sub 10.000 de unități. Este de menționat că Ford a prezentat pentru prima dată datele privind vânzările de mașini electrice, cu Puma electric fabricat la Craiova, ceea ce este relevant pentru piața din România.
Schimbarea Dramatică a Vânzărilor de Mașini Electrice în Europa
Recent, situația vânzărilor de mașini electrice din Europa a suferit o transformare semnificativă, cu un segment de piață care a crescut cu aproape 30%. Printre cele mai vândute mărci electrice se numără Volkswagen, Skoda și BMW, care au reușit să își consolideze poziția pe acest segment.
În contrast, Tesla a ocupat doar locul 5 în clasamentul vânzărilor, ceea ce evidențiază o schimbare de dinamică în preferințele consumatorilor europeni. De exemplu, grupul BMW a înregistrat o pondere semnificativă de 24% pentru motorizările electrice în vânzările totale, plus un 15% pentru motorizările hibride (PHEV), ceea ce înseamnă că 40% din vânzările sale sunt reprezentate de vehicule cu încărcare la priză.
Volkswagen și grupul Hyundai-Kia urmează cu o pondere de 20% din vânzările electrice, în timp ce Mercedes Benz și Stellantis au atins 14% și, respectiv, 13% pentru vehiculele electrice. Renault, pe de altă parte, a reușit să ajungă la 11% din totalul vânzărilor de mașini electrice, dar cu un procent notabil de 30% pentru mașinile hibride.
Această schimbare în peisajul vânzărilor de mașini electrice ar putea reprezenta un semnal de alarmă nu doar pentru Tesla, ci și pentru altele mărci care trebuie să se adapteze rapid la cerințele pieței în continuă schimbare.