Hot News
Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro
Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”
„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”
„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”
Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Uleiurile de gătit ar putea contribui la creșterea cazurilor de cancer colorectal în rândul tinerilor, avertizează medicii.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Actual > Uleiurile de gătit ar putea contribui la creșterea cazurilor de cancer colorectal în rândul tinerilor, avertizează medicii.
Actual

Uleiurile de gătit ar putea contribui la creșterea cazurilor de cancer colorectal în rândul tinerilor, avertizează medicii.

Data: 13 decembrie 2024 - 13:06
Zaharia Stancu 422
Distribuie
uleiurile de gatit ar putea provoca o crestere a cazurilor de cancer colorectal in randul tinerilor avertizeaza medicii 675c11c2594b0

Sursa foto: Google Images

Uleiurile de gătit și riscul de cancer colorectal la tineri

Uleiurile extrase din semințe, precum uleiul de floarea-soarelui, uleiul de struguri, uleiul de canola și uleiul de porumb, ar putea contribui la creșterea cazurilor de cancer colorectal în rândul tinerilor, conform unui studiu realizat de guvernul SUA și citat de The Independent. Aceste uleiuri, populare în dietele ultra-procesate din Occident, sunt asociate cu declanșarea inflamațiilor cronice în organism.

Studii recente au arătat că uleiurile de gătit din semințe reprezintă un factor semnificativ în dezvoltarea cancerului colorectal. Cercetarea a inclus analiza tumorilor prelevate de la peste 80 de pacienți, cu vârste cuprinse între 30 și 85 de ani, care suferă de această afecțiune. Rezultatele, publicate în revista Gut, au evidențiat un nivel crescut de lipide bioactive în tumorile examinate, substanțe generate în urma metabolizării uleiurilor extrase din semințe.

Aceste lipide nu doar că intensifică inflamația, ci și împiedică procesul natural de vindecare al organismului, facilitând astfel dezvoltarea tumorilor. Cercetătorii sugerează că alternativele sănătoase, precum uleiurile bogate în acizi grași omega-3, găsite în avocado și măsline, ar putea reduce riscurile asociate cu consumul de uleiuri de semințe.

Dr. Timothy Yeatman, director asociat al Centrului pentru Cercetare Translațională și Inovație la Institutul de Cancer TGH, subliniază necesitatea urgentă de a reevaluare ingredientelor din dieta occidentală, inclusiv a uleiurilor extrase din semințe, care au un efect inflamator. El afirmă că inflamațiile cronice, cauzate de o dietă nesănătoasă, pot contribui la creșterea riscului de cancer colorectal, prin inhibarea mecanismelor de vindecare ale organismului.

Deși aceste descoperiri sunt îngrijorătoare, cele mai importante instituții de sănătate din SUA subliniază că, în cantități moderate, uleiurile de semințe, consumate ca parte a unei diete echilibrate, nu au fost dovedite a provoca cancer.

Etichete:cancercolorectal
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent gigi becali a dezvaluit principalul obiectiv al campioanei fcsb in acest sezon 675c115b3106d Gigi Becali a dezvăluit principalul obiectiv al campioanei FCSB pentru acest sezon
Articolul următor procurorii dna solicita documente de la aep in ancheta privind campania partidului sos 675c130109784 Procurorii DNA cer documente de la AEP în cadrul anchetei legate de campania partidului SOS
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
cum ar putea creste pib al romaniei cu pana la 40 de miliarde euro studiu 6a09d43743e52

Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro

17 mai 2026 320
exclusiv irineu darau socat de minciuna din politica azi stai in fata si esti sigur ca spun adevarul iar a doua zi fac exact opusul 6a09d0ade1012

Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”

17 mai 2026 202
s a cantat diferit o membra a juriului eurovision din r moldova explica punctajul mic acordat romaniei 6a09c9e2cbef3

„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”

17 mai 2026 200
nepasare spre inconstienta irineu darau spune ca a gasit situatii foarte grele la unele companii de stat 6a09c62565121

„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”

17 mai 2026 254
foto video scandal intre doua gasti in statiunea mamaia 6a09c073ed7b7

Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia

17 mai 2026 311
exclusiv irineu darau a explicat care e varianta de guvern pe care nu o va vota este linia mea rosie ce spune despre strategia pnl usr 6a09bf1f213de

Irineu Darău dezvăluie opțiunea guvernamentală pe care o respinge: „Aceasta este limita mea”. Ce părere are despre planurile PNL-USR?

17 mai 2026 200

Te-ar putea interesa și...

un tanar de 23 de ani a murit si alti trei au fost injunghiati intr o altercatie dintr un sat din maramures 677a45373ad93
Actual

Un tânăr de 23 de ani a decedat și alți trei au fost înjunghiați într-o altercație într-un sat din Maramureș.

5 ianuarie 2025 281
aproximativ 14 000 de consumatori au ramas fara gaze naturale dupa incendiul din voluntari cand se va relua alimentarea 68f511cd60ab7
Actual

Aproximativ 14.000 de consumatori au rămas fără gaze naturale în urma incendiului din Voluntari. Când va fi reluată alimentarea?

19 octombrie 2025 383
video pericol de poluare pe dunare o barja cu peste 1 100 de tone de ingrasamant chimic s a scufundat la zimnicea 69661aea74b24
Actual

Alertă de poluare pe Dunăre: O barjă cu peste 1.100 de tone de îngrășământ chimic s-a scufundat la Zimnicea

13 ianuarie 2026 302
exclusiv ministrul agriculturii romania va avea un grad de autosuficienta de peste 100 la toate produsele agroalimentare vom fi el dorado 67e9228d899e5
Actual

Ministrul Agriculturii: România va avea un grad de autosuficiență de peste 100% la toate produsele agroalimentare. „Vom fi El Dorado”

30 martie 2025 300
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?