Hot News
Reacția lui Vergil Chițac privind mutarea soției procurorului Niță: „Nu din sugestia mea”
De ce filmul lui Mungiu este un pas strategic spre Oscar: clarificările ministrului Culturii
Ilie Bolojan, în vizită oficială în Republica Moldova: întâlniri cu Maia Sandu și prim-ministrul Alexandru Munteanu
Colaboratorul lui Matthew Perry, condamnat la 3 ani și 5 luni de închisoare în cazul decesului starului
Gilda Lazăr își asumă rolul de vicepreședinte al Consiliului Județean Constanța
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Urban.ro – Un nou studiu dezvăluie alimentul consumat de multe persoane care afectează somnul și intensifică visele neplăcute
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > Urban.ro – Un nou studiu dezvăluie alimentul consumat de multe persoane care afectează somnul și intensifică visele neplăcute
Economic

Urban.ro – Un nou studiu dezvăluie alimentul consumat de multe persoane care afectează somnul și intensifică visele neplăcute

Data: 4 iulie 2025 - 07:39
Zaharia Stancu 195
Distribuie
urban ro un nou studiu dezvaluie alimentul consumat de multe persoane care tulbura somnul si intensifica visele urate 6867684c21580

Sursa foto: Google Images

Alimentele care afectează somnul și visele

Un studiu recent a descoperit că consumul de produse lactate înainte de culcare poate influența negativ calitatea somnului, provocând coșmaruri. Conducătorul echipei de cercetare, dr. Tore Nielsen de la Universitatea din Montreal, a evidențiat o legătură între intoleranța la lactoză și apariția coșmarurilor, sugerând că disconfortul gastrointestinal nocturn poate perturba somnul și se poate reflecta în visele oamenilor.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.082 de studenți canadieni de la Universitatea MacEwan, care au fost întrebați despre obiceiurile lor de somn și alimentație. Aproape o treime dintre participanți au raportat coșmaruri frecvente, femeile fiind mai predispuse să își amintească visele și să se plângă de calitatea somnului. Autorii studiului, publicat în revista Frontiers în Psychology, au constatat că severitatea coșmarurilor este direct legată de intoleranța la lactoză și alte alergii alimentare.

Disconfortul fizic cauzat de simptomele digestive nocturne poate avea un impact semnificativ asupra somnului, ducând la apariția stărilor negative în vise. „Coșmarurile pot fi extrem de deranjante și pot provoca evitarea somnului”, a explicat dr. Nielsen.

Mulți participanți la studiu au menționat alimente precum brânza, deserturile sau preparatele picante ca fiind responsabile pentru coșmarurile lor. Aproximativ 5,5% dintre respondenți sunt convinși că anumite alimente le influențează visele, iar 40% cred că mesele târzii afectează somnul. Deși credința că alimentele pot influența visele există de secole, dovezile științifice au fost limitate până recent.

Dr. Nielsen și colegii săi au analizat obiceiurile alimentare și de somn, rezultatele sugerând că persoanele cu diete mai puțin sănătoase au raportat vise mai negative și au avut o capacitate mai slabă de a-și aminti visele. Comparativ cu un studiu similar efectuat acum un deceniu, mai puțini respondenți fac legătura între alimentație și vise, ceea ce cercetătorii consideră că se datorează unei conștientizări mai bune a intoleranțelor alimentare.

Marie-Pierre St-Onge, director al Centrului de Excelență pentru Somn și Cercetare Circadiană de la Universitatea Columbia, a subliniat că problemele gastrointestinale pot explica tulburările de somn și modul în care acestea se reflectă în conținutul viselor.

Un studiu recent despre alimentația care afectează somnul

Un nou studiu realizat de cercetătorii Nielsen și Russell Powell aduce în atenție legătura dintre alimentație și calitatea somnului. Aceștia investighează efectele consumului de produse lactate înainte de culcare, având în vedere că există o corelație puternică între intoleranța la lactoză și apariția coșmarurilor.

Cercetătorii planifică să extindă studiile prin teste pe diverse grupuri de vârstă și stiluri de viață, inclusiv un experiment controlat în care participanții vor consuma fie produse lactate, fie un aliment neutru. Aceasta le va permite să observe diferențele în calitatea somnului și natura viselor.

Nielsen subliniază importanța unei diete echilibrate, sugerând că o alimentație precară poate contribui la un somn de calitate scăzută. De aceea, el încurajează oamenii să fie atenți la ceea ce consumă, mai ales înainte de culcare, și să facă ajustări simple în dietă pentru a îmbunătăți calitatea somnului, fără a necesita intervenția unui specialist.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent rovinieta se scumpeste de la 1 septembrie 6867683404e35 Rovinieta va avea o creștere de preț începând cu 1 septembrie.
Articolul următor fostul deputat cristian rizea eliberat conditionat din inchisoare 68676bd3329a5 Cristian Rizea, fost deputat, eliberat condiționat din închisoare
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
cum raspunde vergil chitac in cazul transferului sotiei procurorului nita nu la recomandarea mea 6a17f023f3e57

Reacția lui Vergil Chițac privind mutarea soției procurorului Niță: „Nu din sugestia mea”

11 iunie 2026 337
exclusiv ce inseamna includerea filmului lui mungiu pe lista proiectelor strategice pentru sustinerea la oscar explicatia ministrului culturii 6a17e61d48768

De ce filmul lui Mungiu este un pas strategic spre Oscar: clarificările ministrului Culturii

11 iunie 2026 283
ilie bolojan vizita in republica moldova intrevederi cu maia sandu si premierul alexandru munteanu 6a17e7b675440

Ilie Bolojan, în vizită oficială în Republica Moldova: întâlniri cu Maia Sandu și prim-ministrul Alexandru Munteanu

11 iunie 2026 281
asistentul personal al lui matthew perry condamnat la 3 ani si 5 luni de inchisoare in dosarul mortii actorului 6a17eb3d2fa5e

Colaboratorul lui Matthew Perry, condamnat la 3 ani și 5 luni de închisoare în cazul decesului starului

11 iunie 2026 159
gilda lazar a fost aleasa vicepresedinte al consiliului judetean constanta 6a17dafcb8f46

Gilda Lazăr își asumă rolul de vicepreședinte al Consiliului Județean Constanța

11 iunie 2026 192
video cine este max korzh rapper ul din belarus care aduce zeci de mii de straini la bucuresti a fost declarat persona non grata la kremlin 6a17e5026544b

„Max Korzh: rapperul din Belarus care atrage mii de fani în București și a devenit o figură nedorită la Kremlin”

11 iunie 2026 295

Te-ar putea interesa și...

plajele de pe litoral vor avea intr o anumita cota acces liber si gratuit pentru public accesul liber la mare si plaja a devenit in multe zone aproape imposibil 685aa2cba3915
Economic

Plajele de pe litoral vor avea, într-o anumită cotă, acces liber și gratuit pentru public. „Accesul liber la mare și plajă a devenit, în multe zone, aproape imposibil!”

24 iunie 2025 350
2 treimi din activitatea de la bvb concentrata de actiunile de pe podium 6881247f1bbd3
Economic

Două treimi din activitatea de la BVB – concentrată pe acțiunile de pe podium

23 iulie 2025 358
de azi se scumpesc transportul si distributia energiei peste un sfert din factura la curent nu suntem afectati pana la primavara schimbari pentru inca 3 taxe din factura 677476cbdf956
Economic

De azi se scumpesc transportul și distribuția energiei, crescând cu peste un sfert factura la curent. Nu suntem afectați până la primăvară. Schimbări pentru încă 3 taxe din factură.

1 ianuarie 2025 448
portul constanta se extinde cu 77 milioane metri patrati de zona libera anuntul facut de ministrul transporturilor 67ade058c7bc4
Economic

Portul Constanța se extinde cu 7,7 milioane metri pătrați de zonă liberă, conform anunțului ministrului Transporturilor.

13 februarie 2025 436
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?