Valul de căldură afectează vânzările Greggs
Lanțul britanic de patiserii Greggs, cunoscut pentru celebrii săi cârnați în aluat, a anunțat că vânzările din luna iunie au fost semnificativ influențate de valul neobișnuit de căldură. Această situație a condus la o scădere de aproximativ 15% a acțiunilor companiei, după publicarea unei actualizări a rezultatelor comerciale.
Deși vânzările comparabile au crescut cu 2,6% în prima jumătate a anului 2025 și vânzările totale au atins 1,03 miliarde de lire sterline, compania a avertizat că temperaturile extrem de ridicate din iunie au dus la o diminuare a numărului de clienți în magazine. Vremea fierbinte a stimulat cererea pentru băuturi reci, dar a redus considerabil traficul general în locațiile Greggs.
Analistul de piață Mark Crouch a comentat că scăderea cererii pentru un brand bazat pe accesibilitate și conveniență ridică întrebări, mai ales având în vedere că traficul în magazine ar trebui să crească în această perioadă. Crouch a subliniat că este mai greu să se vândă produse calde în condiții de caniculă, iar bugetele consumatorilor continuă să fie sub presiune.
În ciuda acestor dificultăți, Greggs își menține planurile de expansiune, vizând deschiderea a 140-150 de noi locații nete până la sfârșitul anului. Compania urmează să publice rezultatele financiare interimare pentru 2025 la sfârșitul lunii iulie, când se așteaptă o detaliere a impactului pe categorii de produse.