Volkswagen depășește BYD pe piața auto din China
În luna aprilie, Volkswagen a reușit să devină surprinzător lider pe piața auto din China, depășind BYD cu câteva mii de mașini vândute. Această performanță marchează o revenire semnificativă pentru marca germană, care a fost depășită în repetate rânduri de BYD în ultimii ani, în ciuda colaborărilor sale cu trei parteneriate locale.
Volkswagen a înregistrat vânzări notabile în aprilie, reușind să se claseze din nou pe primul loc, în timp ce BYD a vândut 269.000 de vehicule, având o cotă de piață de 5,8%. Pe locul al doilea s-a situat Geely, cu 210.000 de autoturisme vândute, iar FAW Volkswagen, cea mai mare asociere a VW, a ocupat locul trei, cu 110.000 de vehicule vândute, înregistrând o scădere de 7,2% în vânzări.
Aceste schimbări în clasamentul vânzărilor subliniază competiția acerbă dintre constructorii auto în China, unde Volkswagen, cu ajutorul parteneriatelor sale, își consolidează din nou poziția de lider pe o piață în continuă expansiune.
Volkswagen depășește BYD pe piața auto din China
Recent, Volkswagen a reușit să depășească surprinzător compania BYD, consolidându-și poziția pe piața auto din China. Vânzările cumulate ale SAIC-VW, FAW-VW și VW Anhui au totalizat 273.000 de autoturisme, ceea ce le conferă o cotă de piață de 15,6%, depășind astfel performanțele BYD.
În contextul general al pieței, mărcile chineze au continuat să domine, având o pondere de 65,5% din vânzările totale, cu 1,15 milioane de autoturisme din 1,75 milioane vândute. Totuși, companiile de tip joint-venture, inclusiv Volkswagen, au înregistrat o scădere de 3% față de anul precedent, cu 440.000 de vehicule vândute.
Segmentul vehiculelor electrice cu încărcare la priză (BEV, PHEV și EREV) a atins un volum semnificativ de 905.000 de unități, cu o creștere de aproape 34% comparativ cu anul anterior, și a menținut o cotă de piață majoritară de 51,5%. Dintre acestea, vehiculele electrice exclusive au reprezentat mai mult de jumătate din total, cu 559.000 de unități vândute.
Astfel, Volkswagen se dovedește a fi un competitor puternic în fața BYD, având o strategie clară pentru a răspunde cerințelor pieței auto din China.