Airbus și Boeing își accelerează producția de avioane
Giganții aerospațiali Airbus și Boeing se pregătesc să crească semnificativ ritmul de producție a noilor avioane de linie, vizând un obiectiv de aproximativ 100 de aeronave pe lună pentru fiecare companie. Această decizie vine în contextul explorării utilizării materialelor plastice mai ușoare și a asamblării robotizate, conform unor surse din industrie citate de Reuters.
Deși lansarea oficială a noilor modele care să înlocuiască binecunoscutele Boeing 737 și Airbus A320 este încă la ani distanță, ambele companii au făcut progrese în cercetarea materialelor pentru viitoarele aeronave, cu scopul de a accelera procesul de fabricație. „Scopul este să recomandăm cea mai bună cale de tranziție către următorul program de avion”, a declarat Randy Wilkerson, reprezentant Boeing în cadrul proiectului NASA HiCAM.
În prezent, avioanele sunt construite în principal din aluminiu, dar materialele compozite, folosite deja pe avioane mari precum Boeing 787 și Airbus A350, sunt analizate pentru avioanele de linie mai mici datorită greutății reduse și avantajelor aerodinamice. Totuși, fabricarea acestor materiale este în prezent un proces lent și costisitor, care implică utilizarea cuptoarelor speciale presurizate.
Pentru a face față cererii tot mai mari, Airbus și Boeing studiază soluții de producție mai rapide, inclusiv utilizarea materialelor plastice avansate, precum termoplasticele. Studiile în desfășurare indică o producție de până la 80 de avioane pe lună pentru fiecare companie, depășind cu mult capacitatea actuală a Boeing și ținta actuală a Airbus.
Utilizarea termoplasticelor reprezintă o provocare majoră pentru industrie, având în vedere că materialele compozite sunt folosite din anii ’70, dar niciodată la o scară atât de mare. Aceste materiale pot fi modelate rapid prin încălzire, reducând astfel necesitatea procesării lente. „Poți să-l topești și să-i dai orice formă dorești”, a explicat Lukas Raps de la Centrul Aerospațial German (DLR).
Termoplasticele oferă oportunități unice, inclusiv metode de sudare avansate, care pot reduce greutatea și costurile de producție. Deși utilizarea sudurii în locul fixării mecanice poate ridica probleme de certificare, este de așteptat ca viitoarele modele de avioane să combine diverse tehnologii și abordări.
În concluzie, deși industria aerospațială reprezintă o porțiune mică din piața globală a materialelor compozite, aceasta are un impact semnificativ asupra inovației și cercetării în domeniu.
Airbus și Boeing își accelerează producția de avioane
Airbus și Boeing se află în proces de accelerare a producției de avioane, focusându-se pe inovații în materialele utilizate în fabricație. Aceste companii mari din industrie își propun să îmbunătățească eficiența și să răspundă cererii crescute de aeronave.
Recent, Boeing a întâmpinat provocări legate de lanțurile de aprovizionare, dar continuă să exploreze soluții inovatoare pentru a-și optimiza procesele. Un nou model demonstrator a fost dezvoltat, deși nu a fost destinat zborului, ci a fost creat cu scopul de a maximiza învățarea și de a îmbunătăți tehnologiile de fabricație.
Aceste inițiative reflectă angajamentul ambelor companii de a se adapta la cerințele pieței și de a integra noi tehnologii în procesele lor de producție.