Impactul publicității la junk food asupra consumului de calorii la copii
Un studiu recent a evidențiat că doar cinci minute de publicitate la junk food determină copiii să consume semnificativ mai multe calorii. Această cercetare a fost realizată pe un grup de 240 de tineri cu vârste între 7 și 15 ani din Marea Britanie.
Conform rezultatelor, copiii care au fost expuși la reclame pentru produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare au mâncat în medie cu 130 de calorii mai mult pe parcursul zilei, echivalentul a două felii de pâine. Aceștia au consumat cu 58 de calorii mai mult în gustări și cu 73 de calorii mai mult la prânzul oferit, comparativ cu zilele în care au văzut reclame nealimentare.
Studiul, care va fi prezentat la Congresul european privind obezitatea de la Malaga, Spania, a arătat că efectul publicității asupra consumului de calorii a fost consistent, indiferent dacă reclamele erau pentru produse specifice sau generice de fast-food. De asemenea, tipul de reclamă – fie că era video, postare pe rețelele sociale, reclame podcast sau panouri publicitare – nu a influențat rezultatele.
Emma Boyland, profesor de marketing alimentar și sănătatea copilului la Universitatea din Liverpool și autorul principal al studiului, a subliniat că aceasta este prima cercetare care demonstrează că publicitatea alimentară de marcă are un impact direct asupra alegerilor alimentare ale copiilor. „Copiii nu mănâncă mai mult doar imediat după vizionarea reclamelor, ci continuă să mănânce mai mult și la masa de prânz, câteva ore mai târziu”, a adăugat ea.